Lättläst

Många människor är med om brott. Brott är till exempel när någon slår dig eller hotar dig eller tar något som är ditt.

Efter brottet behöver du hjälp. Du kan få hjälp av människor från Brottsofferjouren.

Brottsofferjourens hjälp kostar inget. Brottsofferjouren finns över hela landet. Du kan ringa 0200-21 20 19 för att få hjälp.

Här bredvid kan du läsa mer om brott och brottsofferjouren. Klicka på rubrik-knapparna.

Fyll i nedan vad du varit med om och vad du vill ha hjälp med.
Du kan vara anonym. Ingen utomstående kommer att få se dina uppgifter.

Kom ihåg att ange din e-postadress eller ditt telefonnummer, annars kan vi inte svara dig. Klicka Skicka när du är klar.Sidan är under uppdatering.

Enkel Svenska







Dina personuppgifter

Denna sida anv�nder cookies (kakor) H�r kan du l�sa mer om cookies. Genom att forts�tta anv�nda sidan s� accepterar du att cookies anv�nds. Klicka h�r f�r att inte visa meddelandet igen.